Suzuki metoodika põhimõtted

  • varane algus – lapsele muusika- ja armastusrikka keskkonna loomine võimalikult varakult ja pilliõppe alustamine soovituslikult 3-5 aastaselt
  • õppimine kuulmise kaudu – alguses õpitakse lugusid kuulmise järgi, hiljem jääb lugude omandamisel kuulamisele oluline roll noodikirja kõrval
  • kõik võivad õppida – enamus inimesi on võimelised mängima mingit muusikainstrumenti, olulise tähtsusega on julgustus oma võimed välja arendada
  • lapsevanemate roll – õpetamise juhatab sisse lapsevanemate kursus, mille käigus omandab lapsevanem elementaarse pillimängu oskuse; lapsevanem võtab osa tundidest ja jääb lapse toetajaks ning abistajaks kogu õppeprotsessi jooksul
  • individuaaltunnid – iga õpilane saab ühe individuaaltunni nädalas
  • grupitunnid – koosmängimine on oluline osa õppeprotsessist. Eesmärgiks on vähemalt kaks grupitundi kuus
  • kontserdid – õpilastele antakse võimalus esineda publikule niipea kui võimalik kas koduses keskkonnas, grupitunnis või suuremal kontserdil
  • repertuaar – kõik palad Suzuki repertuaaris on metoodiliselt järjestatud ja ühtegi lugu ei jäeta vahele. Vastavalt saavutatud oskustele ja mänguvõimetele mängitakse lisaks ka muud repertuaari
  • mälutreening ja kordamine – Suzuki repertuaari palad õpitakse ja esitatakse peast, kõiki palu korratakse aeg-ajalt
  • toon – õpetamisel jälgitakse pidevalt tooni tekitamist ja kõla kvaliteeti
  • noodiõppimine – lapsele õpetatakse noodilugemist siis, kui laps on võimeline õppima sümboleid ja on saavutanud teatud pillimängu oskused